miércoles, 13 de marzo de 2019


SIMBOLISME REGAL:

Un present, un do , una ofrena o oferta és la transferència de diners o objectes sense demanar res a canvi; en extensió es pot dir qualsevol cosa que torni l'altra persona més feliç o menys trista, especialment com un favor, incloent-hi el perdó i l'amabilitat, encara que l'altre no sigui amable.
Imagen relacionada

Algunes situacions freqüents en què es produeix aquesta transferència són:
  • Quan alguna persona té més que l'altre.
  • Quan ha arribat quelcom dolent a altri.
  • Expressió d'amor o d'amistat.
  • Expressió de gratitud per un present anteriorment rebut (contradó).
  • Costum, a vegades (normalment celebracions) com:
  • Un aniversari – Aquell qui fa anys és beneficiat amb pastís i presents.
  • El Dia del Pare – El pare rep presents.
  • El Dia de la Mare – La mare rep presents.
  • Nadal – La gent bescanvia presents (molts cops acostuma a ser el Tió el proveïdor d'aquests).
  • Un casament – La parella rep presents i proveeix de menjar.
  • Un funeral – Els visitants porten flors, els familiars del mort donen menjar i beure després de la cerimònia.
  • Un naixement – El nounat rep presents.
  • El fet d'aprovar un examen – L'estudiant rep presents.
  • Proveir de menjar o begudes algun convitat a casa.
  • Donar begudes d'un celler.
Resultado de imagen de REGALOS

SIMBOLOGIA REGAL:

Va ser Marcel Mauss (1925) el primer que va estudiar en profunditat el procés que tanca el regal, identificant-lo amb l'intercanvi d'obligacions mútues com a element social inherent a la naturalesa humana i fonamentat en l'esquema donar, rebre i retornar. En aquesta mateixa línia però des del punt de vista del màrqueting, autors com Belk (1979) afirmen que el principal valor del regal és simbòlic, desplaçant el valor econòmic i funcional a un segon pla. Tant és així que des de temps immemorials el regal ha complert una funció comunicativa dins el grup humà, amb finalitats tan heterogenis com nombrosos.

Resultado de imagen de REGALOS


No hay comentarios:

Publicar un comentario