SIMBOLISME REGAL:
Un present, un do , una ofrena o oferta és la transferència de diners o objectes sense demanar res a canvi; en extensió es pot dir qualsevol cosa que torni l'altra persona més feliç o menys trista, especialment com un favor, incloent-hi el perdó i l'amabilitat, encara que l'altre no sigui amable.
Algunes situacions freqüents en què es produeix aquesta transferència són:
- Quan alguna persona té més que l'altre.
- Quan ha arribat quelcom dolent a altri.
- Expressió d'amor o d'amistat.
- Expressió de gratitud per un present anteriorment rebut (contradó).
- Costum, a vegades (normalment celebracions) com:
- Un aniversari – Aquell qui fa anys és beneficiat amb pastís i presents.
- El Dia del Pare – El pare rep presents.
- El Dia de la Mare – La mare rep presents.
- Nadal – La gent bescanvia presents (molts cops acostuma a ser el Tió el proveïdor d'aquests).
- Un casament – La parella rep presents i proveeix de menjar.
- Un funeral – Els visitants porten flors, els familiars del mort donen menjar i beure després de la cerimònia.
- Un naixement – El nounat rep presents.
- El fet d'aprovar un examen – L'estudiant rep presents.
- Proveir de menjar o begudes algun convitat a casa.
- Donar begudes d'un celler.
SIMBOLOGIA REGAL:
Va ser Marcel Mauss (1925) el primer que va estudiar en profunditat el procés que tanca el regal, identificant-lo amb l'intercanvi d'obligacions mútues com a element social inherent a la naturalesa humana i fonamentat en l'esquema donar, rebre i retornar. En aquesta mateixa línia però des del punt de vista del màrqueting, autors com Belk (1979) afirmen que el principal valor del regal és simbòlic, desplaçant el valor econòmic i funcional a un segon pla. Tant és així que des de temps immemorials el regal ha complert una funció comunicativa dins el grup humà, amb finalitats tan heterogenis com nombrosos.
No hay comentarios:
Publicar un comentario